piątek, 4 listopada 2011

Czepek pielęgniarki

Potrzeba matką wynalazków ;)Do wykonania piosenki "Sanitariusz Małgorzatka" potrzebny nam był czepek sanitariuszki. Można po prostu przyczepić do włosów pasek papieru z czerwonym krzyżykiem, można kartkę papieru naciąć dwa razy na skos i złączyć końce, ale można też inaczej.





Oto mój pomysł wykonania czepka pielęgniarki dla nieco bardziej wymagających.

Wyjaśnienie
1.2.3. Kartkę formatu A4 składamy wzdłuż nie na połowę, ale nieco poniżej. W ten sposób kartka została podzielona na mniejszą  i większą część.
4. Następnie składamy kartkę na połowę w poprzek, ale uwaga! zginamy tylko tę mniejszą część.
5.6. Dalej składamy kartkę na połowę i ponownie zginamy tylko mniejszą część.
7.8. Ze złożonych kartek wycinamy prostokąt -  w proporcjach jak na szablonie poniżej
9.- 12. Pośrodku dużej części rysujemy czerwony krzyż.
13.Nasz czepek nabiera już kształtów. Wyraźnie widzimy trzy "ząbki" w dolnej części naszego czepka.
14.Środkowy "ząbek" składamy na połowę w kierunku czerwonego krzyża.
15.16.Delikatnie  odginamy boczne "ząbki" - już niedługo będziemy przyklejać je do do tego środkowego "ząbka".
17. Smarujemy klejem dolną część tego środkowego "ząbka" - uwaga! dokładnie po tej samej stronie na której widzimy czerwony krzyż.
18. Do środkowej części przyklejamy dolne części tych bocznych "ząbków" - tu możemy pozwolić sobie na dowolność i przykleić w odpowiednim dla siebie rozstawieniu. Im bliżej siebie skleimy boczne "ząbki" tym mniejszy rozmiar otrzymamy.
19.Oto nasz czepek widziany od spodu. Tu nie ma równej płaszczyzny!
20. A to już gotowy model - wymaga tylko wygładzenia w dolnej części. Jeśli jest to trudne, można rozciąć środkową część tak, jak na szablonie poniżej.


Poniżej dwie wersje szablonów - trudniejsza i całkiem łatwa. Szablony wystarczy pobrać, wydrukować, zgiąć wzdłuż przerywanych linii, wyciąć szare prostokąty,  posmarować klejem, skleić i gotowe.

10 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Fajne i proste do zrobienia.
Szukałam takiego szabloniku.
Dziękuję :)

KatarzynaH pisze...

To ja dziękuję i pozdrawiam!;)

Anonimowy pisze...

właśnie szukałam takiego czepka na Sylwestra do stroju pielęgniarki-serdecznie dziękuje:)

KatarzynaH pisze...

Cieszę się bardzo. Pozdrawiam!;)

Anonimowy pisze...

Pomysł fajny , tylko że z kartki o formacie A4 wychodzi czepek jakiś mały, najwyżej dla dziecka i taki jakiś niekształtny
Porównałam z oryginałem i okazało się żeby to wyglądało nie komicznie trzeba użyć dłuższej kartki.

Izabela pisze...

A ja właśnie skończyłam robić czepek na imprezę i w porównaniu do mojej głowy, musiałam kartkę A4 przyciąć z obu stron, bo wyglądał na ogromny w pierwotnej wersji. Pomysł jak najbardziej przydatny, gdy czepek przybierał już formę właściwą, można było się domyślić dalszej części i pominęłam kilka punktów, zakańczając po swojemu. Jak najbardziej przydatny pomysł! :)

Anonimowy pisze...

Bardzo fajny pomysł !!! Skorzystałam,córcia bardzo zadowolona...

KatarzynaH pisze...

Dziękuję bardzo! Ciesze się, że szablony przydają się! Pozdrawiam!!!;)

Anonimowy pisze...

To jest właśnie to czego szukałam,czepek zostanie wykorzystany w stroju pielęgniarki na dzisiejszej bramie weselnej:)Dziękuję i pozdrawiam,

KatarzynaH pisze...

Super! Pozdrawiam serdecznie!;)))

Prześlij komentarz